mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Slutet på en era..?

Publicerad 2015-09-01 00:28:37 i Allmänt,

Dem flesta av mina resekamrater håller på att slå sig till ro med antingen att bilda familj, börja på universitet eller skaffa fast arbete. Flera av mina närmsta vänner har stadiga förhållanden sedan ett tag tillbaka. Och det skrämmer mig. Att alla verkar gå vidare med sina liv och vara påväg någonstans när jag fortfarande inte har en aning om vart jag ska. Vart jag är påväg. Jag är rädd att folk ska sluta resa, sluta möta upp en på konstiga ställen. Att dem ska börja ett liv där jag inte passar in och att vi ska glida ifrån varandra. Och jag vet att jag är självisk, jag är trots allt den som sticker iväg flera månader i streck och lämnar alla hemma, men jag vet ju att jag alltid kommer tillbaka. Jag är inte så säker på alla andra. För i slutändan litar jag inte på, snarare tror verkligen inte på, att jag är en intressant nog person att hålla kvar vid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela