mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Se mig inte/ snälla se mig

Publicerad 2015-09-01 15:46:03 i Allmänt,

Jag är så kluven för jag vill verkligen inte att folk ska se att jag mår dåligt, samtidigt som jag bara önskar ibland att folk skulle lägga märke till det. Om någon frågar hur jag mår svarar jag bra på ren automatik. Jag tar till alla medel för att det inte ska märkas när jag mår som värst och jag får ångest bara av tanken på att någon skulle lägga märke till mig då. Samtidigt önskar jag bara ibland att någon kunde fortsätta att fråga, se igenom charaden och förstå att jag inte alls mår bra. Ibland när jag mår som sämst längtar jag så mycket efter kroppskontakt, att någon skulle hålla om en, eller bara röra vid en och visa att den är där. (Disclaimer, väldigt få killar som skulle kunna hålla om mig utan att det istället blev ännu värre men nu pratar vi nära vänner). Samtidigt förstår jag att ingen av mina vänner skulle få för sig det med tanke på hur tydligt jag alltid visat att jag inte uppskattar överdriven kroppskontakt och det faktum att jag alltid drar mig undan. Men ibland önskar jag att de ändå kunde fråga lite oftare och lite mera ingående. Samtidigt som jag på inget sätt lägger någon skuld på dem, det är trots allt mig det är fel på. Jag bara önskar att jag var starkare och bättre på att be om hjälp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela