mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Små problem i kollektivtrafiken

Publicerad 2015-09-10 22:02:13 i Allmänt,

Satt på bussen idag påväg hem från träningen och lyssnade på musik när jag hörde ett högt harklande. Tittade upp och ser en äldre man som säger ursäkta irriterat och blänger på min väska som ligger på sätet bredvid mig. Lite förvirrat undra jag vad han vill. Han ber mig då att flytta väskan för att han vill sitta där. Nu är det såhär att hade bussen varit full hade jag förstått honom, men nu är det så att båda sätena framför och bakom mig var tomma. Det fanns med andra ord gott om plts för honom att sätta sig på. Min väska var dessutom stor då jag hade hela träningsväskan och den får inte plats framför sätet och är lite tung att ha i knät. Jag förklarar det för honom och ber honom att ta en annan plats. Han säger då att sätena inte är till för väskor och att han vill sitta där. Börjar bli irriterad och förklarar igen att hade bussen varit full hade jag flyttat väskan men nu får han lov att ta ett av alla andra tomma säten. Jag har absolut ingen lust att bli inträngd bredvid denna man. Han blänger då på mig och talar om att jag har en dålig attityd. Känner mig helt less med situationen och svarar bara att han är extrem orginell med sin kommentar. Han börjar säga något mer men vi är framme vid mitt stopp så jag reser mig bara upp och säger att nu får han BÅDA sätena. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-12 01:00:57

Antagligen var det "hans" speciella plats och nu rubbade du hans rutin.
Inte lätt att vara gammal heller tror jag.
Bra att du förklarade och så hoppas vi på att han förstod senare.

Svar: Det kan du definitivt ha rätt i. Om jag ska vara ärlig tänkte jag inte ens på det, vilket jag borde ha. Mitt temperament tog lite överhanden som det gärna gör när jag haft en lång dag och sovit dåligt. Försökte vara artig och förklara min synvinkel i början men lyckades ju inte riktigt hela vägen.
Mickey

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela