mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Den sömnige och den sömnlöse

Publicerad 2015-09-13 01:53:16 i Allmänt,

Min hund har definitivt fått nog av mig nu. Jag kan inte sova, har försökt i flera timmar och gick därför upp och började vanka runt i huset. Min hund som sover på mitt rum tyckte detta var en urusel ide. Han har haft en lång ansträngande dag och vill väldigt gärna sova men kan på inget sätt göra det när jag är uppe och går. Så han löser detta genom att vandra runt efter mig, slänga sig ned framför mina fötter varvat med att klättra på mitt ben. Samtidigt gör han små ängsliga ljud. När jag ger in och lyfter upp honom så kurar han ihop sig och trycker sitt huvud in i halsgropen på mig. Tar jag ett steg mot sovrummet börjar svansen genast gå. Så jag känner medlidande med honom och går och lägger mig igen. Kan fortfarande inte sova, men nu sover han iallafall vid min sida. Bra att åtminstone en av oss är nöjd och får någon sömn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela