mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Chaos is a ladder

Publicerad 2015-09-24 15:26:06 i Allmänt,

Jag gillar inte att ha det alltför strukturerat, de flesta verkar rent av tycka att mina arbestplatser oftast består av kaos. Men som jag brukar säga: det är ett organiserat kaos. Jag vet vart allt är (oftast) och jag har ordning på vad som ska vart. Idag har jag en pluggdag. Enda uppehållen är för att ratsa hunden eller som nu, vila huvudet lite och passa på att skriva om något annat. Utrymmet jag har tagit upp för att plugga är.. mer än halva lägenheten. En av mina böcker och några pennor liggar på soffbordet, min padda,  anteckningsblock, mer pennor, hörlurar, en bok och en hel hög med diverse ät/drickbara saker finns på köksbordet och en tredje bok och mina samlade anteckningar från tidigare fall ligger på köksbänken. Med andra ord ligger de lite där jag använde dem sist. Och jag gillar att röra mig runt i lägenheten när jag pluggar. Jag sitter då och antecknar från boken på bordet, sen går jag bort till soffbordet, kollar upp en sak i den boken och går tillbaka. När jag lagade mat läste jag ur mina anteckningar och den tredje boken och de blev kvar där sen när jag gick tillbaka till bordet. Lite spritt, lite saker här och var men ändå helt organiserat. Typ. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela