mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Tillbaka

Publicerad 2015-10-25 19:06:10 i Allmänt,

Har inte skrivit så mycket för, tja, det är mest samma gamla visa. De senaste dagarna har jag oftare sovit hos en vän än vad jag varit hemma. Jag står nämligen inte ut med att vara hemma, jag står inte ut med att möta min roomie och behöva ge ett samlat intryck och bete mig som om allt är bra samtidigt som jag inte står henne nära nog, och hon inte är den personen jag vill prata med direkt. Så när jag är hemma känns det som att jag håller på att sakta kvävas och rummet tycks krympa.

Därför är jag ofta hos en vän i klassen som jag har kunnat prata med och som vet att allt inte är som det ska. Men även där, trots hennes uppmaning om att jag ska höra av mig när det är något så känns det som att jag påfrestar henne. Inte i början, då kändes det helt lungt. Men saken är den att när jag är där så mår jag bättre vilket får mig att vilja stanna och det känns som jag lite inkräktar på hennes liv. Och så blir jag osäker på om jag är ivägen och min vanliga paranoia kommer upp till ytan, den där delen jag aldrig lyckats lärt mig att prata om. Så delvis därför, och för att jag är lite rädd för att bli alltför beroende av henne vilket knappast skulle vara bra för någon av oss vill jag egentligen inte åka dit alltför ofta så jag dröjer lite med att kontakta henne.

Så ikväll ska jag undvika allt vad matlagning heter (som vanligt) och köpa färdigt, åka hem och äta och kolla på film och förhoppningsvis inte få en sammanbrott ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela