mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Post-tentaångest

Publicerad 2015-10-03 03:28:15 i Allmänt,

Det finns tentaångest och det finns post-tentaångest. Du vet då du går igenom alla dina svar i huvudet och inser att du kanske skrev fel här eller de kanske syftade på något annat där. Och får lite smått panik. 

Skrev tentan idag (igår, med tanke på att klockan är 03.20) och det var en enorm lättnad att få det överstökat. Nu ska jag äntligen ta tag i allt jag försummat för att tentaplugga istället. Problemet är ju att även om jag är lättad har en ny klump i magen bildats, en som inte kommer skäppa förrän vi får resultatet från tentan. När jag lämnade tentasalen var jag helt darrig och ångesten sommom därefter var inte nådig. Men efter lite om och men bestämde jag mig för att dra på klassfest istället för att grubbla vilket var ettotroligtp bra beslut. En del intressanta diskussioner, roliga upptåg och massa nytt skvaller har gjort kvällen fantastisk och för första gången på länge känns det som att jag passar in i klassen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela