mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Mamma vet bäst

Publicerad 2015-07-29 15:59:10 i Allmänt,

De senaste dagarna har varit ovanligt dåliga, fyllda med ångest och en total oförmåga att ta tag i de allra enklaste saker. Jag bestämde mig för att jag skullle ge mig ut och resa på egen hand en kortare sväng denna sommar, men jag har i min svacka inte kunnat komma fram till något om vart jag ska, när jag ska åka eller hur jag ska ta mig runt. Inte så svåra beslut i vanliga fall men den sista tiden har jag bara inte kunnat komma fram till något. Varje gång jag försökt har jag inte kunnat komma på något alt. haft för många beslut och jag blir mer och mer stressad övertygad om att jag kommer välja ¨fel¨ fastän jag egentligen vet att inget alternativ är fel och att jag knappast lär bli dömd på mitt val av resmål. Har som ofta annars fått en helt oproportionerlig ångest över det hela, men den här gången gjorde jag det jag i vanliga fall är så dålig på: jag pratade igenom saken. Jag vände mig till min mamma och berättade när jag hade ångest och hur jag kände inför att resa och hon satte sig och diskuterade igenom alternativ med mig. Började med att fråga vad jag viile göra, hur mycket tid jag hade på mig och tog sedan fram en karta och hjälpte mig planera en rutt. 

Kan inte säga att allt blev frid och fröjd, det fungerar inte så för mig. Även utan en direkt anledning dyker ångesten upp, jag har bara sämre och bättre dagar, men känner mig ändå lättare med ett problem mindre och en plan för resten av sommaren. Slipper man den jagande känslan av att sommaren bara rinner iväg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela