mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Konsten att vara still

Publicerad 2015-08-16 19:22:13 i Allmänt,

Jag blir ofta lite för hektisk när jag gör saker. Det är så mycket jag vill se, så många platser jag vill besöka att jag rusar runt i full fart och bara försöker uppleva så mycket som möjligt. Men ibland måste man bara vara helt stilla för att verkligen uppleva en plats. Lägga undan kamera, karta och planer och bara sätta sig ned och njuta av stunden. Personligen föredrar jag höga höjder där du kan sitta och känna dig som om du är på toppen av världen och blickar ned på allt runt omkring dig. Då kan man på riktigt få ro och bara njuta av skönheten i området.

Jag hade en sådan stund idag när jag besökte Parc Guell i Barcelona (TIPS! Så värt). Efter att ha promenerat runt ett tag och fotat för fullt kom jag upp till parkens högsta punkt som har en slående utsikt över Barcelona. Jag försökte ta en bild, men kan inte påstå att den gjorde utsikten rättvisa. Så satte jag mig där, la ned allt i väskan och bara satt. Lyssnade på tre killar som satt en liten bit bort på varsin skateboard och pratade på något språk jag inte förstod men som lät fint. Och på ett äldre brittiskt par som satt på en bänk bakom mig och pratade om gamla minnen. Det var en helt otroligt rofylld stund. Alla mina problem tyckes för stunden försvinna och jag kände mig helt tillfreds med min plats på jorden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela