mittandrajag.blo.gg

Försöker få rätsida på en värld av kaos och delar med mig av några fotnoter längs vägen.

Jag börjar känna mig tjatig

Publicerad 2015-08-24 21:10:57 i Allmänt,

Okej så första dagen i skolan är över och teoretiskt sätt gick det jättebra. Jag kom i tid på morgonen satt med mina kompisar pratade om sommaren, hängde med på föreläsningen, gick och köpte glass och vandrade runt på stan på lunchrasten. Samtalen flöt på enkelt, föreläsningen var lätt förståelig och jag hängde med bra när vi arbetade i basgrupp. Allt bra. 

Ändå kändes det värdelöst. Och det är inte så att jag tänkte negativt, kan inte säga att jag tänkte på något speciellt. Jag tänkte på föreläsningen, jag lyssnade på mina vänner, jag fokuserade på det jag gjorde. Men jag gjorde allt med en jätteklump i halsen som växte sig allt större och gjorde det svårare och svårare att andas. Jag gjorde det med en obehaglig känsla i magen som gjorde att jag knappt kunde sitta still så obehaglig var det. Jag gjorde det med en oförklarlig känsla av att vara jagad. Konstant stressad och ängslig. Och jag blir så oändligt trött på migsjälv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela